CK Akdeniz

CK ENERJİ AKDENİZ ELEKTRİK GENEL MÜDÜRÜ EROL DEĞERLİ:
‘’Sadece Elektrik Satan Bir Şirket Değiliz’’

8 Haziran’da yürürlüğüe giren İmar Affı Yasası kapsamında daha önceden elektrik aboneliği alamayan tüketiciler nasıl bir yol izleyecek?

8 Haziran 2018 tarihinde yürürlüğe giren düzenlemeyle birlikte öncelikle tüketicilerin Çevre ve Lehircilik Bakanlığı’ndan onaylı bir yapı kayıt belgesi almaları gerekiyor. Daha sonra bulundukları bölgenin dağıtım şirketine başvuracaklar. Başvurdukları dağıtım şirketiyle bir bağlantı anlaşması imzalayacaklar. Bu bağlantı anlaşması imzalandıktan sonra şirketimize gelerek, bir sözleşme imzalamak vasıtasıyla elektrik tüketimine başlayabilirler. Aslında yapacakları işlem çok basit ve hızlıca çözülebilecek bir işlem.

Usulsüz elektrik kullanımı nedir? Tüketicilerde ne gibi mağduriyetler yaratabilir? Bu duruma düşmemek için ne yapmak gerekir? Kullanan kişinin elektrik aboneliğini üzerine alması zorunlu mudur?

Usulsüz elektrik sanılanın aksine kaçak elektrik demek değil. Usulsüz elektrikte, elektriği tüketen kişiyle elektrik abonesi kişi birbirinden farklı oluyor. Antalya’da bu durumla sıkça karşılaşıyoruz. Ev sahipleri genelde kiracılarına abonelik verdirmeyip, kendi üzerlerinde tutuyorlar ve bu iki tane probleme sebep olabiliyor. Birincisi kiracı elektrik borcunu ödemeyip kaçtığı zaman sorumlu ev sahibi oluyor. Aslında kiracıya abonelik aldırttığınız zaman tapuyu devretmiş olmuyorsunuz. Sadece elektriği kullanan kişiyle aboneliğin sahibi aynı olmuş oluyor. Burada bir konu daha var ki o da bilgi güncellemesi. Bu sadece usulsüz kullananlar için değil bütün müşteriler için önemli. Müşterilerimizin telefon numarasının ve e-mail adresinin güncel olması durumunda biz müşterilerimize bir sunduğumuz hizmetleri daha net anlatabiliyoruz, daha rahat ilerleyebiliyoruz. İkincisi müşterinin elektriğinin kesilmesi ya da borcunun olması durumunda daha rahat haberleşebiliyoruz. İcralık bir durum varsa müşterimizin borcu öncesinde konuşma fırsatımız oluyor. Müşterinin bilgisi güncel değilse ulaşamıyoruz. Güncel ama usulsüz kullanan varsa, bu sefer ev sahibine ulaşıyoruz. Ama elektriği kullanan kişiye gerekli hizmeti verememiş oluyoruz. Müşterilerimize elektrik dışında da sunduğumuz birçok avantaj ve fırsatlar var. Bu amaçla hayata geçirdiğimiz sadakat programı ‘’CKPLUS: Fırsatlar Dünyası’’ müşterilerimize sayısız kampanya ve avantajlar sunuyor. CKPLUS: Fırsatlar Dünyası’ndaki kampanya ve indirimlerden yararlanmak son derece kolay, herhangi bir kart kullanımı veya üyelik gerekmiyor. Müşterilerimiz CK Enerji Akdeniz Elektrik abonesi olmalarının ayrıcalığını yiyecekten akaryakıta, eğlenceden sağlık hizmetlerine kadar birçok markanın indirimi ve fırsatlarından hiçbir ücret ödemeden, elektrik abonelerine ait ‘hesap numaralarıyla’ kolayca yararlanarak yaşıyorlar. Müşterilerimiz daha detaylı bilgiye www.ckplus.com.tr den ya da 0850 616 07 07 no’lu CKPLUS Çağrı Merkezinden 7/24 ulaşabiliyorlar. Ancak bu fırsatların detayını da ne yazık ki iletişim bilgileri güncel olmayan ya da usulsüz elektrik kullanan müşterilerimize ulaştıramıyoruz. Dediğim gibi bu tarz hizmetleri sunmak, müşterileri borçlarıyla ilgili haberdar etmek, fatura bilgilerini göndermek, eğer bir elektrik kesintisi olacaksa bununla ilgili bilgi vermek adına müşterilerimizin telefon numaralarının ve e-posta adreslerinin mutlaka güncel olması lazım. Bu işlemi de 0850 226 07 07 numaralı çağrı merkezimizden ya da www.ckakdeniz.com.tr web sitesi üzerinden yapabilirler. Aynı zamanda bizim müşteri hizmet merkezlerimize gelerek de çok hızlı bir şekilde bilgilerini güncelleyebilirler.

CK Enerji Akdeniz’in sosyal sorumluluk çalışmaları hakkında da bilgi alabilir miyiz?

Şirket olarak toplumsal fayda konusunda iki mottomuz var: ‘Doğa’ ve ‘Eğitim’. Doğaya destek alanında müşterilerimizi kağıt fatura israfından kurtarmak için başlattığımı ‘E-Arşiv Fatura’ uygulaması, Hatıra Ormanı oluşturma ve sokak hayvanlarına yönelik çalışmalarımız bulunurken, ‘Eğitim’ anlamında da tüketicinin enerji sektörünü daha iyi anlamasına yönelik ‘Enerji Okuryazarlığı’ ve tüketicilerin faturalarını düşürmeye yönelik ‘Enerji Danışmanlığı’ çalışmalarımız bulunuyor.

CK ENERJİ AKDENİZ HATIRA ORMANI:

Gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakmak adına çevre dostu elektrik tüketicilerine yönelik Mayıs 2017’de ‘Enerjim Organik’ tarifesini oluşturduk. Enerjim Organik tarifesini seçen serbest elektrik tüketicisi her abone için bir fidan dikerken, ‘Yeşil Gelecek Sertifikası’ vermeye başladık. Bu yıl Mart ayında Orman Haftası’nda tarifemizi tercih eden 1.000 müşterimiz ve çalışanlarımız için Orman İl Müdürlüğü tarafından Elmalı’da belirlenen alanda yaklaşık 1.700 fidan diktik. Fidan sayımızı 10 bine çıkartarak hem müşterilerimize hem de doğaya karşı olan sorumluluklarımızı yerine getirmeyi amaçlıyoruz. Fidanların nereye dikileceğine de müşterilerimiz karar verdi. www.ckakdeniz.com.tr üzerinden düzenlenen ankette abonelere Kurşunlu, Korkuteli ve Elmalı seçenekleri soruldu. Çoğunluğun tercihi olan Elmalı’da 10 hektarlık alanda fidanların ilk dikimi Orman Haftası’nda yapılarak toplumda bir farkındalık yaratmak da hedeflendi.

‘ENERJİMİZ DOSTLARIMIZ İÇİN’ PROJESİ:

Haziran 2017’de ‘Enerjimiz Dostlarımız İçin’ sloganıyla Hayvan Hakları Federasyonu (HAYTAP) ile birlikte bir sosyal sorumluluk projesi başlattık. Bölgemizdeki tedaviye muhtaç sokak hayvanlarının eski sağlıklarına kavuşmaları için kaynak yaratıyoruz. Tüm bakım ve tedaviler HAYTAP’ın gözetimindeki uzman veterinerler tarafından yapılıyor. Özellikle hizmet verdiğimiz bölgede yaşayan sokak hayvanlarının haklarını gözetip, onlara yardımcı olurken bölgemizdeki çocuklara ve yetişkinlere hayvan sevgisini aşılamayı da hedefliyoruz. Haziran 2017’de başlatılan proje çerçevesinde bugüne kadar 50’nin üzerinde sokak hayvanı eski sağlığına kavuşarak, doğal yaşama kazandırılmış durumda.

ENERJİ OKURYAZARLIĞI:

CK Enerji Akdeniz Elektrik olarak enerji okuryazarlığı oluşturmak ve tüketiciyi bilinçlendirmek adına da önemli adımlar atıyoruz. Bünyemizde oluşturduğumuz ‘Enerji Danışmanlığı’ ekibi müşterilerimize tüketim analizi yaparak enerji tasarrufu ve enerjiyi verimli kullanma konusunda destek oluyor. Bu sayede müşterilerimiz enerji maliyetlerinde ciddi bir düşüş yakalamış oluyorlar. Yine tüketicilerin elektrik faturasındaki tüm kalemleri tek tek anlatan ‘şeffaf fatura’ uygulaması başlattık. Faturanın üzerinde yer alan tüm kalemlerin anlamlarını web sitemiz üzerindne şeffaf bir şekilde anlatıyoruz. Ayrıca www.ckakdeniz.com.tr internet adresiminde ‘tüketim hesaplama’ uygulamasını da hayata geçirdik. Bu uygulamadaki hedefimiz hangi ev aletinin ne kadar elektrik tükettiği konusunda tüketiciyi bilinçlendirebilmek


Genel Müdürümüz MyDergi’ye Merak Edilenleri Anlattı!
Genel Müdürümüz MyDergi’ye Merak Edilenleri Anlattı!